Ring Direkt (SE)

Denna tjänst är just nu enbart integrerad i Norges telefoni via NAV (Norwegian Labour and Welfare Administration). 

 

Hur fungerar Ring Direkt? 

Du får ditt egna mobilnummer. När du ringer till någon så kopplas en skrivtolk/teckenspråkstolk (beroende på behov) in i samtalet under tiden som du väntar på att mottagaren ska svara. Detsamma sker när någon ringer dig, beroende på ditt behov så är det alltid en skrivtolk/bildtolk i andra änden som tolkar det som uppringaren säger. Det innebär att allt sker i ett steg och det kan inte bli enklare än så! Om personen som du ringer till inte svarar, så kan han/hon se ditt telefonnummer i nummerpresentationen och kan då ringa upp dig senare. 

Om den du ringer inte svarar, kan han/hon se ditt telefonnummer i nummerpresentationen och ringa upp dig senare.

 

 

Hur får jag RING DIREKT? (Gäller endast norska medborgare)

Ring Direkte är för dig som jobbar och har en utav T-Meetings bild- och texttelefoner. Ring Direkt är en tilläggstjänst som du som är norsk medborgare kan ansöka om från NAV Hjälpmedelscentral i det län du befinner dig i. 

Hörselskadade som har ett arbete kan ansöka om flera kommunikationslösningar från T-Meeting.

TM-produktfamilj - individanpassade bild/texttelefoner 

Vi har alla olika behov & vi på T-Meeting har jobbat hårt med att ta fram individanpassade bild/texttelefon-lösningar. I TM-familjen finns det därför en lösning för alla! Vilken är din?

  • TM-Touch för surfplattor
  • TM-Mobile för mobiltelefoner
  • TM-PC för datorer
  • TM-MC för Mac